your turn.


Hi, ng4h watp3r t3ww?

Dear December, we meet again.

Hello! Oh sekarang dah pukul 1.46 pagi, 5th December. Imma be going for a tuition class tomorrow. I mean, a few hours from now. Pukul 4.30 petang start and the subject is Physics, oh well nasib baik Physics je, takkisah. Kalau Add Maths hahaha memang perut aku akan automatic "sakit" a few minutes sebelum pergi tuition :P i hate Add Maths doh. Adik-adik yang baru nak masuk Form 4 tu, kalau your mom suruh pergi Add Maths camp or seminar baik pergi. Walaupun korang belum confirm akan ambik Add Maths, apa salahnya, just be prepared. Aku kalau bagi nasihat memang taknak kalah, tapi kalau mak aku suruh pergi kem camtu masa cuti nak-nak masa tengah enjoy "Merdeka PMR" sorry Mama I just have to disagree. Peace. Haha

Oh cuti ni everyone dah bagi support kat aku, supaya study for SPM starting from now. Now, masa cuti ni. Yup, masa cuti. Pengorbanan yang paling besar buat aku hahaha sebab kalau tahun-tahun lepas, CUTI MEANS CUTI. Taktau ke cuti tu apa? Taktau? Nak tau? Taknak? Aku kisah apa, aku bagitau jugak.

Cuti adalah masa untuk merehatkan otak daripada perkara-perkara yang boleh memberikan depression. Perkara-perkara yang boleh memberikan depression tu apa pulak? Ni list dia. Hambek.

1- Homeworks.
Well of course, semua budak sekolah sangat mengharapkan jasa baik cikgu diorang supaya JANGAN BAGI HOMEWORK MASA CUTI. Okay sebab bagi kitorang, cuti kena rehat. Rehat sebab dah 10 bulan otak kena isi dengan syllabus yang lagi panjang daripada sinetron Indonesia. Tak caye? Percayalah.

2- Stress.
Macam biasa, kalau kita sekolah, kita memang confirm takkan terlepas daripada stress. Stress drpd cikgu, parents, kawan-kawan, buku-buku, boipreng-boipreng (aku takde), makcik kantin yang masak taksedap, pak guard yang suka bukak pagar lambat, pengawas yang suka "jaga" kita, sekolah yang takpernah bahagia (kecuali masa ada program then takyah masuk kelas). Semua ni memang buat aku stress, tapi kadang-kadang jelah. Parents aku takde la marah aku sepanjang masa, aku kan baik. Cikgu pun ramai gak yang kamcing dengan class kitorang, sesetengah je yang suka perli kitorang "kelas elok tapi perangai.." ayat tu memang selalu tergantung. Walaupun tergantung tapi aku tau apa yang dia gantung. Kalau nak ikutkan hati nak je aku gantung leher dia, tapi nak buat cemana dia ibarat ibu bapa kita di sekolah katanya. Terpaksa ah hormat, tunduk je setiap kali dia membebel tapi dalam hati aku selalu je terbayang aku baling pisau kat dia, dia lari keliling padang. Bahagia betul.

3- Problems.
Masalah memang selalu stalk kita kan? Macam lagu Lenka-Trouble Is a Friend lah, ewah. Tapi sejujurnya aku belum ada lagi kawan nama "Trouble". Kawan yang terrible ada ah haha taktak gurau je. Problems ni benda biasa kot, sape takde problem tu maka Alien ah dia. 

4- Annoying people with annoying attitudes.
Ni, memang musuh negara. Memang aku suka gila ah layan orang annoying ni. Sebab aku pun annoying gak kadang-kadang. Tapi kalau dah perangai dia macamtu, nak buat macam mana kan? Redha je lah. Bagi dia Greyson Chance ah ehem I mean kasi dia chance ah. Ini bukan entry perli tapi kalau ada yang perasan tu sorry. I'm sorry, mulut aku memang puaka. Tapi the most annoying people yang aku pernah jumpa - tuduh tanpa siasat. Bukti apatah lagi. Gebang kat semua orang benda tak betul. Dosa kau fitnah orang tu? Haha kau ah tanggung.

5- Tuition classes.
Ye tuition. Aku pernah pergi tuition sekali je, masa Darjah 5. Tu pun berapa minggu je, aku taktahan ah, banyak cartoon yang aku terlepas sepanjang aku tengah tuition. I tak sanggup nak biar cartoon tu takde sape tengok, kipas-susah-mati ni. So masa tu aku cakap dengan mak aku, aku taknak tuition dah and aku kata aku nak belajar sendiri je. Tapi ada ke belajar sendiri? Haha tidak sama sekali. So nak SPM ni, kena sacrifice ah. Demi cintaku yang tulus cuti bagi Si Pakwe Macho(SPM), I just love you so much.

P/s: Banyaknya lawak bodoh dalam entry aku yang ni. Takpe la, I'm just being myself, Triple A - Annoying As Always. Hehe bye!

Oh Bruno, you're my SPM. Yeah "Si Pakwe Macho".
Or "Si Pakwe Mars" maybe? It doesn't matter though.
You're still my Mars. Jiwangnya okay bye.

Lots of , Affat.

Home Home Home